But why is since v 0.25 it not more possible to re-compile existing world's?
I change often my Mesh an than i have reroll to 0.24 to compile it with the vobs.
Vieleicht für andere Modder interessant/wichtig:
Ich installierte das Union Plugin "advanced inventory". Danach war spacer.net nicht mehr bedienbar, die Maus im Hauptfenster gefangen, man konnte mit ihr weder auf den Desktop, noch die obere Suchleiste von spacer.net gelangen.
Nach der "Deinstallation" d.h löschen der vdf vom advanced inventory funktionierte spacer.net wieder einwandfrei.
Vielleicht hat ja noch jemand so ein Problem. Das scheint die Lösung zu sein.^^
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Maybe interesting/important for other modders:
I installed the union plugin "advanced inventory". After that, spacer.net was no longer operable, the mouse was caught in the main window, you could neither get to the desktop nor the upper search bar of spacer.net.
After "deinstallation", i.e. deleting the vdf from the advanced inventory, spacer.net worked perfectly again.
Maybe someone else has the same problem. That seems to be the solution.^^
Vieleicht für andere Modder interessant/wichtig:
Ich installierte das Union Plugin "advanced inventory". Danach war spacer.net nicht mehr bedienbar, die Maus im Hauptfenster gefangen, man konnte mit ihr weder auf den Desktop, noch die obere Suchleiste von spacer.net gelangen.
Nach der "Deinstallation" d.h löschen der vdf vom advanced inventory funktionierte spacer.net wieder einwandfrei.
Vielleicht hat ja noch jemand so ein Problem. Das scheint die Lösung zu sein.^^
Deaktivieren der VDF durch umbenennen in z.B. ".vdf_" würde aber reichen, gleich löschen muss ja nicht sein. Hast Du diese Info auch im Release-Thema des Plugins gepostet (was Sinn hätte)?
Aktueller Zustand: Bin zuhause, viel am schlafen aber sonst geht es. (PMs hole ich dieses Wochende nach)
Pflegestufe 3 ist DURCH !!!, Behinderten Prozente 100% mit Begleitung Bearbeitung, physisch und psychologisch arg angeschlagen.
Vielleicht bin ich einfach zu doof aber wie genau kann man die vobs in den 3 Achsen rotiere? Q und E habe ich gefunden..aber was ist mit den anderen Achsen?
Vielleicht bin ich einfach zu doof aber wie genau kann man die vobs in den 3 Achsen rotiere? Q und E habe ich gefunden..aber was ist mit den anderen Achsen?
bisher merkbar besser als der spacer. Dauert sicher bis ich alles Funktionen kann aber meine große welt kann ich kaum noch mit dem spacer bearbeiten ohne das dieser sich beim speichern aufhängt oder es einfach mal 2 stunden dauert. bin bisher begeistert
Ist Spacer.NET eigentlich mittlerweile mit Gothic 1 kompatibel?
Sorry, no. Only gothic 2 NR.
Updated 0.35
Expanded place for displaying trigger keys
In game mode, the hero can now use ladders again
When deselecting a vob, the selection is also deselected in the list of objects
Added the ability to jump on the desired mover/trigger key
If bbox edit mode is selected, a message will be displayed on the screen.
The bbox button in the properties window now works again (the button just allows you to set bbox with numbers, for a convenient bbox mode, use the tool on the "6" key)
First of all I wanted to thank you for the hard work you put in, to make all of our lives easier.
I love the new Spacer, but I have a problem with it. It keeps randomly - at least as I can say it - crashing.
The map I am working on is quite detailed with a lot of vobs and more Polys than the original Gothic Maps and I'm using the D3D11 Renderer. Up until now I haven't been able to find a reliable way of reproducing the crash. It seems to happen randomly.
My system should be able to handle it without problems.
Intel Core i7 10700k
RTX 3080
32 Gb of RAM
I believe it is because of the high details, I am putting in this map.
Perhaps you know a solution to this problem.
I work with big zenz in New Balance mod (returning) and never had any crash.
ShareFeatures error means there is something wrong with mesh (3d model of the location).
Do u have such problem without dx11?
Did u use some mesh tools in SpacerNet while vobbing?
Hi i have the problem on a Changelevel Trigger that i can't use "\". I need to use WorldEditor or Vanilla Spacer. Can you please fix that [Bild: 91.jpg]